* * * 2025 * * * Всесвітня столиця книжки 2025 року — Ріо-де-Жанейро* * * 2025 * * * 250 років від дня народження німецького філософа Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля * * * 2025 * * * 250 років від дня народження англійської письменниці Джейн Остін * * * 2025 * * * 200 років від дня народження австрійського композитора Йоганна Штрауса (сина) * * * 2025 * * *185 років від дня публікації збірки поезії Тараса Шевченка «Кобзар» * * * 2025 * * * 150 років від дня народження українського живописця Олександра Мурашка * * * 2025 ***150 років від дня публікації роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» * * * 2025 * * * 150 років від дня народження німецького письменника Томаса Манна* * *2025 * * * 150 років від дня народження українського хорового диригента, композитора Олександра Кошиця * * *2025 * * * 100 років з часу заснування журналу «Всесвіт»* * *

четвер, 22 травня 2025 р.

Безбар’єрність і дитина: методичні рекомендації та інноваційні педагогічні технології

 


14 квітня 2021 року розпорядженням Кабінету Міністрів України була схвалена «Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року». Створення безбар’єрного простору в Україні, зокрема безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики визначено стратегічним курсом держави та одним із пріоритетів діяльності Уряду України і системи органів виконавчої влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.

Як почувається дитина зі стійким розладом функцій організму в сучасному світі? Які законодавчі документи має знати і дотримуватися кожний, хто бере участь у вихованні дітей? Що включає право на життя та охорону здоров’я? Як піклується держава про родину, де дитина потребує медико-соціальної допомоги і спеціального догляду? Основні завдання системи корекційно-реабілітаційної роботи в спеціальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами?





Представляємо законодавчі матеріали та книжкові видання, які прийдуть на допомогу батькам, вчителям-дефектологам спеціальних закладів, студентам, що спеціалізуються у галузі психології та педагогіки, практичним психологам, а також усім, хто бере участь у створенні безбар’єрного простору для маленьких громадян країни.

 

Декларація прав дитини [Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної Ради України. — Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_384#Text

Декларація прав дитини (іноді відома як Женевська декларація прав дитини) — міжнародна декларація, яка захищає права дитини; розроблена Еглантайн Джебб[en] та проголошена Лігою Націй у 1924 році, а також у розширеній формі Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року.


Конвенція про права дитини {Редакція зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року}[Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної Ради України. — Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text

Конвенція ООН про права́ дитини — юридично обов'язкова міжнародна угода, яка встановлює громадянські, політичні, економічні, соціальні та культурні права кожної дитини, незалежно від її раси, релігії чи здібностей. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років.


Про охорону дитинстваЗакон України від 26.04.2001 № 2402-ІІІ [Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної Ради України. — Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text

Закон визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет, що має важливе значення для забезпечення національної безпеки України, ефективності внутрішньої політики держави, і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини.


Основи законодавства України про охорону здоров’я Закон України від 19.11.1992 № 2801-XII  [Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної Ради України. — Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text

Основи законодавства України про охорону здоров'я визначають правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров'я в Україні, регулюють суспільні відносини у цій сфері з метою забезпечення гармонійного розвитку фізичних і духовних сил, високої працездатності і довголітнього активного життя громадян, усунення факторів, що шкідливо впливають на їх здоров'я, попередження і зниження захворюваності, інвалідності та смертності, поліпшення спадковості.


Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 рокуРозпорядження Кабінету Міністрів України  від 14 квітня 2021 р. № 366-р [Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної Ради України. — Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/366-2021-%D1%80#Text

Відповідно до Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Разом з тим перед багатьма громадянами України стоїть ряд бар’єрів у реалізації своїх прав, отриманні доступу до публічних послуг та повноцінної участі у культурному, політичному та суспільному житті.

Ці бар’єри наявні у різних сферах — від безперешкодного доступу до громадських та житлових будівель до працевлаштування чи культурного життя. Відсутність безбар’єрного середовища не лише створює проблеми для мільйонів громадян, але і призводить до загального погіршення добробуту кожної людини.

Метою цієї Стратегії є створення безперешкодного середовища для всіх суспільних груп, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.


Безбар’єрний простір [Електронний ресурс] // Офіційний сайт Міністерства розвитку громад та територій України. — Режим доступу : https://mindev.gov.ua/diialnist/bezbariernyi-prostir

Безбар'єрне середовище – це простір необмежених можливостей, в якому немає місця дискримінації та враховуються інтереси кожного.


Довідник безбар’єрності [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://bf.in.ua/

У комунікації приховано набагато більше сенсів, ніж нам здається. «Довідник безбар’єрності» допоможе розкрити нові, додаткові смисли, коли в центрі уваги – людина.  Довідник розкаже, як говорити з повагою до людей, як писати та звертатися, щоб все суспільство не створювало штучних бар’єрів та виключень.


***


3296-08  74.3я73  Д 26

Дегтяренко Т. М. Корекційно-реабілітаційна робота в спеціальних дошкільних закладах для дітей з особливими потребами [Текст] : навч. посіб. / Дегтяренко Тетяна Миколаївна, Вавіна Людмила Сергіївна. — Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. — 302 с.

У посібнику розглянуті основні завдання системи корекційно-реабілітаційної роботи в спеціальних дошкільних закладах для дітей з особливими потребами, наводиться модель сучасної системи допомоги цим дітям, практичні матеріали щодо роботи з дітьми з психофізичними порушеннями. Посібник адресований студентам, які навчаються за спеціальністю «Дефектологія», викладачам, вчителям-дефектологам спеціальних закладів, вчителям загальноосвітніх шкіл та батьків, які мають дітей з особливими потребами.

309-18  159.922.7(075.8) Д 84

Дуткевич Т.В. Дитяча розвивально-корекційна психологія [Текст] : модульний навч. посіб. для студентів ВНЗ за напрямом підготовки 6.030103 «Практична психологія» / Тетяна Вікторівна Дуткевич. — Київ : Центр учбової літератури, 2018. — 304 с. 

У навчальному посібнику розглянуто поняття і задачі розвивально-корекційної психології, розкрито теоретичні основи й прикладні питання розвивально-корекційної роботи з дітьми на різних етапах їх соціалізації. Проаналізовано психологічні особливості розвитку і корекції спілкування, діяльності, пізнавальних й емоційно-вольових процесів, а також особистості дитини у системі дошкільної та шкільної освіти. Зміст посібника складається з текстів лекцій, практичних завдань, додатків та списку літератури. Навчальний посібник рекомендується студентам закладів вищої освіти, що спеціалізуються у галузі психології та педагогіки; може використовуватись викладачами психолого-педагогічних дисциплін; працівниками закладів дошкільної й шкільної ланок освіти.

1985-09  74.3  К 61

Колупаєва А. Інклюзивна освіта : реалії та перспективи [Текст]  : монографія / Алла Колупаєва. — Київ : Самміт-Книга, 2009. — 272 с. : іл. — (Серія «Інклюзивна освіта»).

У монографії подано історико-педагогічне узагальнення науково-теоретичних підходів до процесу залучення осіб з обмеженими можливостями здоров’я у загальноосвітній простір, визначено понятійно-термінологічне поле інклюзивної освіти, проаналізовано міжнародне та українське законодавство стосовно навчання осіб з обмеженими можливостями здоров’я, відтворено генезис, визначено тенденції й розкрито проблеми становлення інклюзивної освіти в країнах Західної Європи та Північної Америки; розкрито особливості впровадження інклюзивного навчання в системі  національної освіти; представлено теоретико-експериментальна модель інклюзивної освіти в Україні. Адресовано фахівцям  у галузі загальної і спеціальної педагогіки, науковцям і практикам, студентам педагогічних вузів, батькам.

3955-06  74.37.я73  К 64

Кондратенко В. Заїкання : феноменологія та основні напрями реабілітації [Текст] : навч. посіб. / Валентина Кондратенко, Віктор Ломоносов. — Київ : КПТ, 2006. — 70 с.

У посібнику систематизовано сучасні погляди щодо питань етіології, патогенезу заїкання, реабілітації заїкуватих у психофізіології, психології та корекційній педагогіці. Представлені клінічні та психолого-педагогічні характеристики різних форм заїкання; інтегративно представлені сучасні методики та технології подолання заїкання. Матеріал посібника відповідає програмі і навчальним планам відділення логопедії дефектологічного факультету. Для логопедів, дефектологів, психологів, методистів, вихователів та вчителів.

371-18  159.97(075.8) К 78

Кричковська Т. Д. Психологія аномального розвитку [Текст] : навч. посіб.  / Тетяна Домініківна Кричковська. — Київ : КНТ, 2018. —165 с.

В навчальному посібнику представлені основні теоретичні положення психології аномального розвитку, розкрито проблеми класифікації психічного дизонтогенезу та охарактеризовано його варіанти, проаналізовано проблеми порушень психічного розвитку дітей на різних вікових етапах, а також розкрито питання психологічної допомоги дітям з відхиленнями у розвитку. Пропонується студентам, які отримують фах психолога зі спеціалізацією «Клінічна психологія», практичним психологам, дефектологам, а також усім, кому не байдужі проблеми сучасних дітей.

668-16 37.015.3:159.922.7 К 93

Курсінка, Мері Шіді. Виховання надзвичайної дитини [Текст] : порадник для батьків надто активних, емоційних, вразливих, чутливих і наполегливих дітей / Мері Шіді Курсінка ; пер. з англ. Ольги Синиці. — Київ : Наш формат, 2016. — 432 с.

Мері Шіді Курсінка — докторка педагогічних наук, викладачка й авторка освітніх програм для батьків. Курсінка керувала програмою дошкільного сімейного виховання штату Міннесота, заснувала виховний і допомоговий центр для дітей і дорослих. Авторка бестселерів «Посібник із виховання надзвичайної дитини», «Діти, батьки і боротьба за владу», «Безсоння по-американськи».

Що робити, якщо ваша дитина надто активна, емоційна, вразлива, чутлива... словом, надзвичайна?

У цій книжці талановитий педагог і дбайлива мама Мері Шіді Курсінка ділиться з батьками унікальним досвідом, інформацією і стратегіями виховання, набутими за багато років роботи в дитячому центрі. Вона допоможе вам зрозуміти причини дивної поведінки дитини, знайти її сильні та слабкі сторони, гасити конфлікти й емоційні атаки, обрати школу, вирішити проблеми із засинанням і прокиданням. Кредо авторки — «Головне — розвиток, а не досконалість» — стало принципом виховання у мільйонах сімей по всьому світі.

52-10  74.37я73  Л 69

Логопедія [Текст]  : підручник / за ред. М. К. Шеремет. — Київ : Видавничий Дім «Слово», 2010. — 376 с. : іл.

Висвітлено науково-методичні засади логопедії як науки, системні порушення усного мовлення, причини його прояву, патогенез і кореляційно-реабілітаційну роботу, вікові норми мовленнєвого розвитку дитини.

Для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за спеціальністю «Дефектологія».

1512-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 1. Вступ до програми. — Рівне, 2006. — 23 с.

 «Маленькі сходинки» — це програма раннього втручання для стимуляції дітей із затримкою розвитку від народження до 4-річного віку. «Маленькі сходинки» насамперед призначені для батьків дітей з розумовим відставанням. Вони містять практичні поради щодо навчання дітей у домашніх умовах. Основним постулатом цієї програми є те, що батьки - це найкращі вчителі для своєї дитини. Ця програма також може використовуватися педагогами, лікарями і студентами.

1513-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 2. Програма вашої дитини. — Рівне, 2006. — 93 с.

Книга пояснює, як правильно обирати індивідуальні цілі для конкретної дитини, і як допомогти їй досягти цих цілей в оточені родини.

1514-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 3. Навички спілкування. — Рівне, 2006. — 83 с.

У книзі автори зупиняються на  формуванні мовних навичок як довербальному, та і вербальному рівнях розвитку.

1515-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 4. Навички загальної моторики. — Рівне, 2006. — 131 с.

У книзі описуються навички, які потребують використання великих м’язів тіла. За допомогою цих м’язів дитина може сидіти, повзати, ходити, лазити, ловити м’яч і т. д.. Книга підготовлена фізіотерапевтом, який має досвід роботи з маленькими дітьми з владами розвитку.

1516-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 5. Навички тонкої моторики. — Рівне, 2006. — 131 с.

Навички тонкої моторики використовують дрібні м’язи рук та очей. Ці навички дуже різноманітні і коливаються від здатності дитини схопити палець мами до таких складних умінь, як малювання та різання. У цю книгу також увійшли навички вирішення проблем і розвиток таких понять, як колір, форма і розмір.

1517-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 6. Сприйняття мовлення. — Рівне, 2006. — 72 с.

Навички сприйняття мовлення означають розуміння мови інших. Вони означають здатність дитини уважно слухати, що кажуть інші, слідувати вказівкам, і, що найбільш важливо, самій використовувати мову.

1518-06 74.30 М 18

Маленькі сходинки [Текст]  : Програма раннього втручання для дітей із затримкою розвитку / Мойра Пітерсі та Робін Трелоар у співпраці зі Сью Кейнс, Діаною Утер та Ерікою Брар [Ун-т Маккуорі, Сідней, Австралія] ; пер. з англ. здійснено інформаційними спеціалістами МБФ «ОМНІ-Мережа для дітей» : наук. ред. укр. вид. : Т. І. Поніманська, (Рівненський державний гуманітарний ун-т), А. А. Колупаєва (Ін-т спеціальної педагогіки АПН України ; ред. : Л. Євтушок, Т. Віговська. — Кн. 7. Самообслуговування та соціальні навички. — Рівне, 2006. — 67 с.

У цій книзі розглядаються навички, які допомагають дитині встановити зв'язок з іншими, гратися і самостійно приймати їжу, користуватися туалетом, одягатися і приводити себе в порядок.

10-13  74.900.6  Н 50

Немежанська О. Зростаємо разом: практикум сімейного дозвілля [Текст] / Олена Немежанська. — Київ : Книга, 2013. — 112 с.

У книжці розкривається роль та місце гри в процесі виховання дитини, її значення для побудови сімейних та соціальних зав’язків між членами родини, розвитку та соціалізації особистості. Посібник містить практичні поради для батьків, фахівців із соціальної роботи, соціальних педагогів, вихователів, культорганізаторів щодо організації позитивного сімейного дозвілля, яке враховує вікові особливості та потреби дітей, сприяє їхньому розвитку, зміцнює батьківсько-дитячі стосунки, формує почуття родинності. 

2519-04  74.3  Н 60

Нижник Л. Допомога дітям з особливими потребами [Текст]  / Любов Нижник, Олена Сагірова. — Київ : Редакції загальнопедагогічних газет, 2004. — 120 с. — (Б-ка «Шкільного світу»).

Першими відчувають тривого батьки: з дитиною щось негаразд. Перші відхилення від норми в розвитку дитини помічають лікарі та вихователі. Але найгостріше проблема постає, коли приходить час такій дитині йти до школи. Які провести дослідження, щоб не помилитися у визначенні діагнозу? Яку вибрати спеціальну школу, що забезпечить потрібний розвиток такій дитині? Як організувати навчально-виховний процес для такої дитини, щоб максимально забезпечити формування її особистості?

Запропонована книжка підготовлена на основі власного досвіду роботи шкільної психолого-медико-педагогічної комісії школи інтернату № 26 міста Києва і містить теоретичні, методично-інструктивні та дидактичні матеріали для діагностики та корекції проблем дітей з особливими потребами.

1542-08  88.840.1  О 57

Омельченко Я. Психологічна допомога дітям з тривожними станами [Текст] Яніна Омельченко, Зоя Кісарчук. — Київ : Шкільний світ, 2008. — 112 с. — (Б-ка «Шкільного світу»).

У книжці представлено психодинамічний підхід у розумінні сутності тривожних переживань, закономірності їхнього виникнення та психокорекції. Зокрема розповідається про специфічні внутрішні характеристики тривожних станів, їхні зв’язки із зовнішніми характеристиками, визначається глибокий зміст тривожних переживань залежно від форми тривожних станів, з’ясовується їхнє значення у розвитку дітей. Для практичних психологів галузі освіти, методистів, педагогів та батьків.  

1039-11  74.320.256  О 75

Особливості розвитку, виховання та навчання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку [Текст]  : науково-методичний посібник / за ред. Литовченко С. В. — Київ : Педагогічна думка, 2011. — 128 с.

Навчально-методичні матеріали висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням слуху дошкільного віку; рекомендації щодо організації навчально-розвивального середовища; методичні прийоми та інноваційні педагогічні технології, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких вихованців в умовах спеціального навчального закладу, закладу з інклюзивним навчанням та вдома. Посібник адресовано педагогам дошкільних навчальних закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам пелагічних вузів, батькам дітей з порушенням слуху.

467-04 88.834 Р 64

Розвивальні та корекційні заняття психолога [ Текст] / упоряд. Т. Гончаренко. — Київ : Редакції загальнопедагогічних газет, 2004. — 120 с. — (Б-ка «Шкільного світу).

Цілеспрямований розвиток інтелектуальної та емоційної сфер дитини створює умови для розкриття її природних здібностей та успішного навчання. У збірнику представлені матеріали розвивально-корекційних занять для всіх вікових груп. Для молодших школярів надається щоденник психологічного розвитку. Для середнього віку та підлітків — комплекс занять з розвитку і вдосконалення пізнавальних процесів. Добірка ігор і вправ, спрямованих на розвиток психічних процесів, стане в пригоді не тільки на розвивальних заняттях, а й на будь яких уроках в початкових та середніх класах. Для практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють у сфері освіти, а також класних керівників та студентів.

3426-06  74.320.256  С 40

Система спеціального диференційованого медико-педагогічного впливу на дітей з порушеннями слуху як умова їх інтеграції [ Текст]. — Кн. І / авт. кол. : В. М. Малій, В. М. Баєв, В. М. Кадурін, Н. П. Шапошникова, А. А. Демченко. — Одеса : Астропринт, 2006. — 96 с.

У книзі подано матеріали експериментально роботи медико-педагогічного реабілітаційного комплексу Інституту спеціальної педагогіки АПН України (на базі Одеської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 91 І—ІІІ ступенів для глухих дітей та ТОВ «Трансоїл») щодо організації диференційного навчання глухих дітей як умови їх інтеграції в суспільстві. Адресується дефектологам-практикам, науковим працівникам, студентам, педагогам педагогічних університетів, всім, кому небайдужа доля  дітей з порушенням слуху.

1649-11  74.37  Т 49

Тарасун В. В. Логодидактика [Текст] : навч. посіб. — 2-ге вид. — Київ : Видавничий Дім «Слово», 2011. — 392 с.

У навчальному посібнику на рівні сучасної корекційної педагогіки і спеціальної психології висвітлено загальні питання логодидактики; розкрито зміст сучасних моделей навчання, їх принципи, форми і методи. представлено традиційній і новітній методи оцінювання навчальних досягнень дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку, визначено провідні та основні причини труднощів у їх навчанні. Викладено напрями, зміст і методи інтенсифікації процесу навчання дітей з особливими потребами, а саме: розвиток сукцесивно-симультанних синтезів, формування навчальних здібностей, особливості застосування нетрадиційних методів навчання писемного мовлення. Розкрито значення врахування у навчальному процесі провідного когнітивного стилю дитини. Охарактеризовано критерії, причини і методи навчання дітей з асинхронним розвитком. Навчальний посібник адресується студентам, аспірантам, вчителям, логопедам, психологам.

872-10  74.39  Ш 95

Шульженко Д. Аутизм — не вирок. [Текст] / Діна Шульженко. — Львів : Кальварія, 2010. — 224 с.

У книзі представлено авторський підхід до проблеми подолання спектра аутистичних порушень. Автор розкриває сутність мислення, поведінки та діяльності аутичних дітей, пропонує свої погляди, принципи, форми роботи і методи формування адекватних психологічних установок, що забезпечують свідомий контроль над основними позиціями життя аутичної дитини. Особливу увагу приділено прогностичному потенціалові особистості аутичної дитини, обґрунтовано необхідність урахування в процесі досягнення цієї мети виокремлених вікових меж вихованців, що впливають на розгортання процесу їхнього морально-духовного розвитку.

Книгу адресовано практичним психологам, педагогам, батькам, керівникам освітніх закладів, науковцям, студентам і викладачам вищих медичних та педагогічних навчальних закладів, усім зацікавленим у процесах корекційного виховання і творчого розвитку аутичних дітей.



Підготувала К.В. Бондарчук, завідувачка читального залу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Надеемся на комментарии