* * * 2024 * * * 255 років від дня народження Івана Котляревського* * * 2024 * * * М210 років від дня народження Тараса Шевченка * * * 2024 * * * 150 років від дня народження Августина Волошина, президента Карпатської України * * * 2024 * * * 100 років від дня народження Павла Загребельного * * * 2024 * * * 450 років із часу видання першої друкованої книги в Україні «Апостола» * * * 2024 * * * 100 років з дня написання першого українського науково-фантастичного роману «Сонячна машина» Володимира Винниченка* * * 2024 ***За рішенням ЮНЕСКО Рік кінорежисера Сергія Параджанова * * * 2024 * * * Книжкова столиця світу 2024 року — французьке місто Страсбург* * *

пʼятниця, 17 лютого 2023 р.

Книга – ніби казкова лампа, що дарує людині світло на далеких і темних дорогах життя: книги – ювіляри 2023року


Книги – це супутники нашого життя. Кожна розвинена і освічена людина потребує спілкування не тільки зі своїми рідними, друзями, колегами, але й неодмінно збагачує свій життєвий і духовний досвід, спілкуючись з розумними і неординарними особистостями через їх творіння.

Інтернет дає інформацію, а художня література дарує нам незвіданий дивовижний світ почуттів і переживань, щасливих і гірких, добрих і жорстоких. Вона вчить нас мислити і дає уявлення про життя людей в різні епохи.



Пропонуємо добірку книг-ювілярів 2023 року з фонду відділу літератури іноземними мовами. Перед описом та анотацією до кожної книги поміщені цитати з відповідного твору.


 




 

«Зрозуміти – це означає стати рівним. Совість, мій любий, це палиця, якою кожен готовий бити свого ближнього, але аж ніяк не самого себе. Так легко дарувати іншому щастя, коли самому це нічого не коштує!».  Оноре де Бальзак (1799-1950)


Balzac, Honore, de. Illusion perdues [Text] / Paris: Calmann-Lévy, Editeurs, [1951 - 1951]. II. Les deux poėtes un grand homme de province a Paris. – [1951]. – 277, [7] p.. – fre III. Les soufrancrs de l’inventeur. – [1951]. – 257, [1] p. – fre.

Зібрання творів Оноре де Бальзака під загальною назвою «Людська комедія» відображає життя французького суспільства першої половини XIX сторіччя.

Роман «Втрачені ілюзії» входить до розділу «Сцени провінційного життя» вище згаданого циклу і побачив світ 180 років тому. Провінційний поет Люсьєн Шардон наївно мріяв про блискучу літературну кар’єру у Парижі, але після багатьох випробувань, що випали на його долю в столиці, зрозумів, що талант нічого не вартий у порівнянні з грошима, інтригами та безпринципністю. Це роман про нереалізовані амбіції, ошукані надії, про втрати і розчарування…

Якщо ви хочете дізнатися про людей більше, читайте Бальзака, і ви зрозумієте, що люди не змінюються, а лише пристосовуються до тих чи інших обставин, які їм підкидає життя.

 


«Якби люди укладали тільки розсудливі шлюби, яку шкоду це завдало б зростанню народонаселення на землі! Війна всіх однаково обкладає даниною: чоловіки розплачуються кров'ю, жінки сльозами. Поки є життя, є і надія … Завжди бути правим, завжди йти напролом, ні в чому не сумніваючись, — хіба не за допомогою цих великих якостей тупість керує світом? Важко сказати, скільки марнославства ховається в наших найгарячіших почуттях до ближніх, і як егоїстична наша любов! Світ – це дзеркало, і він повертає кожному його власне зображення». Вільям Мейкпіс Теккерей (1811-1863)


Thackeray, William Makepeace. Vanity Fair: A Novel Without a Hero [Text] / W. M. Thackeray; With an Afterword by V. S. Ptitchett. – New York; Scarborough; Ontario; London: New American Library: The Naw English Library Limited, [1962]. – 832 p. – (A Signet Classics; 451-CE963-225). – eng.

Роман «Ярмарок марнославства» – знаменитий твір англійського письменника, журналіста та графіка Вільяма Мейкпіса Теккерея, одного із самих знакових авторів вікторіанської епохи був написаний 175 років тому.

Події в романі відбуваються у першій третині XIX століття. Автор зазначив, що «роман без героя», але йому вдалося створити цілу галерею яскравих, самобутніх персонажів. В ній можна зустріти людей різних соціальних кіл: ділків, аристократів, чиновників, членів парламенту, поміщиків, військових, дипломатів, гувернанток, лакеїв тощо. Все їх життя проходить на «ярмарку», де все продається і купується, де всім заправляють влада і гроші. Безжалісна сатира, колюча іронія та гіркий сарказм є невід’ємною частиною , або, навіть деякою мірою, діючою особою роману, який посів почесне місце у списку шедеврів світової літератури.

 


«Все велике може бути укладено у малому. Дитина містить у собі майбутнього дорослого: мозок тісний, але в ньому прихована думка; око - крапка, але воно обіймає простори. Вона слухала його, не чуючи, і дивилася на нього, не бачачи... Небо більше радіє одному грішникові, що розкаявся, ніж ста праведникам, які ніколи не згрішили». Александр Дюма-син (1824-1895)


Dumas fils, Alexandre. La Dame aux Camélias [Terxt] / A. Dumas fils, de l’academie française. – [Paris]: Calmann-Lévy, [1978]. – 315,[5] p. – (Le Livre de Poshe; 2682). – fre.

Роман Александра Дюма-молодшего «Дама з камеліями» вже 175 років живе в світовій літературі. Автор зважився на відтворення тих сторін життя суспільства , що не підлягали публічному обговоренню в середині XIX сторіччя.

Історія про кохання смертельно хворої куртизанки і молодого чоловіка із іншого, так би мовити, вищого світу є дуже трагічною. Цей твір вважається одним з кращих взірців психологічного роману, а його сюжет здобув безсмертя: була написана опера «Травіата» італійським композитором Дж. Верді, були створені три балети, більше двох десятків фільмів, комікси, театральні постановки. І як і раніше книгу читають, співчувають і сподіваються на диво.

 




«Серце має загадки, недоступні розуму. Ілюзії свої часом оплакуєш так само гірко, як покійників. Життя, щоб ми не говорили, не таке гарне, але й не таке погане, як про нього думають». Гі де Мопассан (1850-1893)


Maupassant, Guy, de. Une vie [Text] / G. de Maupassant. – [Paris]: Albin Michel, [1961]. – 249, [7] p. - (Le Livre de Poshe; 478). – fre.

Роман Гі де Мопассана «Життя» був виданий 140 років тому. Цей твір – тиха. непоказна драма людського життя, життя головної героїні Жанни, аристократки, її щасливі моменти буття, а також розчарування, втрати, відчуття самотності.

Психологічна глибина проникнення в жіночу душу і, часом, дуже критичний погляд автора на своїх героїв, роздуми над суттю людської природи роблять цей роман дуже привабливим для сучасного читача.







 

«У суперечці часом набуваєш твердості духу. Ви можете вбити тіло, але не дух. Людина здатна жити скрізь, куди б її не закинула доля». Роберт Льюіс Стівенсон (1850-1894)


М. Stevenson, Robert. Treasure Island [Text] = Острів скарбів : вид. з паралел. текстом/ R. Stevenson; Худож.- оформлювач А. В. Мартиненко. – Харків: Фоліо, 2017. – 347 с. – (Вид. з парал. текстом). - eng/ukr.

Роберт Льюїс Стівенсон - шотландський письменник, основоположник неоромантизму, літературний критик, поет. Його знамениті твори «Дивна історія доктора Джекіла і містера Хайда», «Чорна стріла», «Пригоди принца Флорізеля», «Викрадений», «Катріона», «Володар Баллантре» знають шанувальники пригодницької літератури. Роман «Острів скарбів» був написаний 140 років тому і є, мабуть, самим відомим твором автора. Пошуки скарбів, таємниці безлюдного острова, підступність, змови, справжня дружба – сюжети на всі часи, що приваблюють читачів різних країн та різного віку. Вирушайте і ви в небезпечну та захоплюючу подорож до таємничого острова разом із безсмертними головними героями роману Джимом Гокінсом, доктором Лівсі, сквайром Трелоні та капітаном Смолеттом.

 




«Що не вбиває мене, те робить мене сильніше. Без музики життя було б оманою». Фрідріх Ніцше (1844-1900)


Nietzsche, Friedrich. Twilight of the Idols and The Anti-Chist [Text]/ F. Nietzsche; Transl. by R. J. Hollingdale; Introd. by M. Tanner. – [London]: Penguin Books, [1990]. – 206 p. – ( Penguin Classics). – eng.

Книга Фрідріха Ніцше , видатного німецького філософа, «Сутінки ідолів, або про те, як можна філософствуватиза допомогою молотка" вперше видана 135 років тому. Цей невеликий твір складається з коротких есе, в яких розвінчуються самі засновники християнської культури, піддаються сумніву суспільні уявлення про авторитет різних філософських понять, що спотворюють суть людської природи, на думку автора, та ігнорують притаманну неординарним сильним особистостям волю влади.

Цей твір є своєрідним підсумком творчого шляху мислителя, чиї ідеї і думки не перестають цікавити і хвилювати все нові й нові покоління людей.




 

«Розпач бог посилає нам не для того, щоб убити нас, він посилає нам його, щоб пробудити в нас нове життя. Істиною живуть, її не викладають. …людина вважає за краще постраждати і зовні покаятися, ніж змінитися в душі». Герман Гессе (1877-1962)


Hesse, Hermann. Das Glasperlespiel [Text] / H. Hesse. – СПб: КАРО, 2006. - 480 s. – (Originallektüre Deutsch). – ger.

Герман Гессе – німецький письменник, лауреат Нобелівської премії (1946), творець інтелектуальної прози XX століття, теоретик ігрової культури. Його найвідоміший роман «Гра в бісер» започаткував постмодерністську добу в літературі і вперше був опублікований 80 років тому. Це уявне дослідження автором проблем та автентичності людської культури та збереження її духовності у царстві Гри.

Події розгортаються у вигаданій провінції Касталії, що спеціально створена для навчання інтелектуальної еліти суспільства. Головне надбання касталійців «гра в бісер» є мистецтвом складання метатексту, такого своєрідного синтезу усіх різноманітних галузей мистецтва та науки в єдине універсальне ціле, пошук шляхів поєднання непоєднуваного. Але самі касталійці індивідуально нічого не створюють, тому їх діяльність є безплідною. Можна скільки завгодно вивчати культуру, але якщо нічого не створювати самим, то і неможливо навчити інших…

Твір складний, потребує зусиль для читання, але він є одним з самих знакових літературних досягнень світової культури, тому лави його шанувальників , людей, що прагнуть інтелектуального саморозвитку невпинно поповнюються.

 



«Людська невдячність не знає кордонів. Я не ношу капелюха, щоб ні перед ким його не знімати. Тільки смерть приходить обов'язково». Габріель Гарсія Маркес (1924-2014)


Garsía Márquez, La mrla hara. El coronel no tiene quien le escribe [Text] G. Garsía Márquez/ - M. Editorial Ráduga, 2002. – 302 p. – (Полиглот). – spa.

Повість видатного колумбійського письменника, лауреата Нобелівської премії Габріеля Гарсіа Маркеса «Полковнику ніхто не пише» немає точного датування. За різними джерелами вона була написана в 1957 чи 1958 році, тобто 65 років тому, а вперше опублікована в 1961.А все тому, що автор переписував цей твір більше одинадцять разів. А результатом стали художня та психологічна переконливість, дивовижний лаконізм та відчуття місткості та багатовимірності слова у повісті, яка вважається однією з вершин всієї латиноамериканської прози.

Цей твір про самотність і про стоїчне протистояння людини абсурдності буття, злидням, голоду і безсиллю, бюрократичній байдужості та по при все про непохитну віру в справедливість.

 




«Усі люди самотні, навіть у натовпі. Хаос – річ відносна. У житті, ми стикаємося з ним у різних проявах і так чи інакше пристосовуємося. Можна від усього втекти, але не можна втекти від спогадів». Артур Хейлі (1920-2004)


Hayley, Arthur. Airport [Text] / A. Hayley. – Toronto; New York; London; Bantam Books, [ 1969]. – 438, 10] p. – (Bantam Book: Novel; 95). – eng.

Артур Хейлі – канадський прозаїк британського походження, який писав у жанрі виробничого роману. Його роман «Аеропорт» побачив світ 55 років тому і зразу став бестселером. У 1970 році був знятий фільм з тією ж назвою, що отримав 10 номінацій на премію «Оскар».

Величезний аеропорт, накриває сніговий буран. Усі його служби починають працювати в екстреному режимі, а проблеми стають все більш складними і небезпечними. На їх тлі загострюються тяжкі душевні рани головних героїв. Таке складне переплетіння декількох сюжетних ліній, що тримають у постійній напрузі читачів, роблять цей роман дуже захопливим і цікавим.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Надеемся на комментарии